Skip to main content

Ημερολόγιο Καταστρώματος ΧΙΙ

«Τί ζήλεψες, τί τα ‘θελες τα ένδοξα Παρίσια....
Έτσι κι αλλιώς ο κόσμος πιά, παντού είναι τεκές....
Διεκδικούσες θαύματα που δίνουν τα χασίσια
Και παραισθήσεις όσων ζουν, μέσα στις φυλακές....

Και μια βραδυά που ντύθηκες ο Άμλετ της Σελήνης,
Έσβησες μ’ ένα φύσημα τα φώτα της Σκηνής
Και μονολόγους άρχισες, κι αινίγματα να λύνεις,
Μιας τέχνης και μιας εποχής παλιάς και σκοτεινής.....»

Παρίσι...Δεν είχα πολύ χρόνο. Ήμουν με κάτι Κολομβιανους. Οποιοσδήποτε συνειρμός με την Κολομβία και τον τεκέ ακυρώθηκε μ’ αυτούς.
Καλύτερα να ήμουν μαζί με το κατηχητικό του Οσίου Βαρλαάμ.
Μοιραία άνοιξε το βήμα μου και χάθηκα από μπροστά τους.

Notre Damme, πλατεία Concorde (Ομόνοια δηλαδή), Champs Elyssée. Το μνημείο του Λουδοβίκου, μου θυμίζει μυτερό μενίρ. Κάποτε σε μια εκδήλωση για το AIDS του είχαν φορέσει ένα τεράστιο προφυλακτικό. Πιο ωραίο ήταν.
Η στρατιωτική σχολή. Πέρασα έξω από το Λούβρο. Εξαιρετικό αλλά προτιμώ το Hermitage. Ιδίως όταν είδα το «ελάτε να δείτε που διαδραματίζεται ο Κώδικας DaVinci».
Φρίκη.

Επιτέλους καφές. Κλασσικό παλιό παριζιάνικο καφενείο. Διπλός εσπρέσσο με 3 σοκολατάκια – μαύρη σοκολάτα. Όνειρο. Άρχιζα να «φεύγω».
Μουντός καιρός... Περπατούσα στην όχθη του Σηκουάνα και θυμήθηκα μια φωτογραφία του Καμύ στο ίδιο σημείο. Με το παλτό και το τσιγάρο στο στόμα κοιτώντας κάτω. Σκεφτόμουν πλέον ασπρόμαυρα.
Έμεινα σε μια γέφυρα και κοιτούσα γύρω. Η μία όχθη παλιά, παραδοσιακή, μάλλον η ακριβή. Η άλλη νεότερη. Περισσότερο εργατική. Εξαιρετική αίσθηση. Οικεία πόλη. Ήθελα κι άλλη μουντάδα. Περισσότερο κρύο. Παλτό, κονιάκ, Gauloises Caporal, αυτά με το μικροσκοπικό φίλτρο σαν γάζα που δεν υπάρχουν πια... Και ήθελα και τα κωλόπαιδα μαζί. Ξέρουν αυτά ποιά είναι. Η συμμορία. Πρέπει να τα μοιράζεσαι αυτά. Με την συμμορία σου. Αλλιώς ένα πολύ μεγάλο κομμάτι λείπει. Τους φέρνεις στο μυαλό σου – μαζί σου. Και ξέρεις τί θα έκανε ο καθένας. Τί θα τράβαγε τον καθένα. Τους βλέπεις δίπλα σου και φλερτάρεις με την σχιζοφρένεια.
Θα ήταν επικίνδυνο αν δεν το έκανα καθημερινά...
Τώρα ξέρω τί σημαίνει το νόστιμον ήμαρ. Πριν το ήξερα θεωρητικά.

Όχι νόστιμον ήπαρ, αυτό θα το έλεγε ο Hannibal Lecteur. Άσε που θέλει και Κιάντι μαζί που είναι πανάκριβο. Ήμαρ. Να γυρίσετε στην Οδυσσεια όσοι δεν το θυμάστε. Η Λίτσα είναι απασχολημένη. Ορίστε μας.

Ο χρόνος μου τέλειωνε. Ήμουν στον Πύργο του Άιφελ. Ωραίος είναι δεν λέω, αλλά...απορώ.
Πότε θα τελειώσει άραγε; Ακόμα ούτε τα μπετά δεν έχουν ρίξει.
Ανέβηκα στον 3ο όροφο, τέρμα επάνω. 95 μέτρα. Η στροφή του Σηκουάνα.... όλα από κάτω... Αν θές να αυτοκτονήσεις με πτώση, να ένα μέρος που αξίζει.... Με φόρα. Να φτάσεις στον Σηκουάνα.
Αν πέσεις πάνω σε κανένα Αμερικανο τουρίστα μπορεί και να σωθείς από το λίπος. Airbag made in USA. Ισόβια εγγύηση. Τί να πάθεις;
Έφαγα ένα θαυμάσιο φιλέτο στον 1ο όροφο, ήπια κι ένα μπουκάλι κρασί λευκό και τα λέγαμε με τον σερβιτόρο. Προσπαθούσε να με πείσει ότι είναι Γάλλος εδώ και 3 γενιές οπότε το γεγονός ότι εχει φάτσα, χρώμα και γενικώς σουλούπι απολύτως Λατινικής Αμερικής, είναι απλώς τυχαίο.
Ότι πεις. Γάλλος; Γάλλος! Πάει και τέλειωσε. Θα χαλάσουμε τις καρδιές μας; Είμαστε άντρες και τον λόγο μας τον κρατάμε.

3 ώρες είναι να γυρίσεις στην Χάβρη... Στο λεωφορείο κοιμήθηκα σαν τούβλο από το κρασί με μια διάθεση πικρής σοκολάτας. Αλλά πολύ πικρής. Δεν έμπαινα στο καράβι. Άραξα απ’ έξω και περπαταγα. Κάπνιζα λίγο περισσότερο από το φουγάρο και βολόδερνα στο λιμάνι. Ωραίος καιρός – ήλιος, γαλανός ουρανός, σκατά δηλαδή.
Ήθελα μια μαυρίλα να είμαι ασορτί. Να αράζαμε με μια κάσα Opus 1 να τα τσακίζαμε. Ακριβά γούστα; Μια ζωή την έχουμε!
Ναι. Opus 1 στον ντόκο. Ξεροσφύρι. Να περνάνε οι «Oh Mon Dieu» και να παθαίνουν πολιτισμικό σοκ.
Μην πω να τα κάναμε και μολότοφ στο τέλος να είχε και θέαμα. Έχει πάρει μέρος κανείς σε διαγωνισμό μολότοφ λιώμα; Με επιτροπή a la καλλιτεχνικό πατινάζ να βαθμολογεί; Ποιός είπε «Εγώ» από το βάθος;
Πρώην καταληψίας, προφανώς. Θα συμφωνήσετε μαζί μου πως είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό.
Μέσα σε ένα container είναι στημένο ένα μαγαζάκι – τουριστοπαγίδα. Χάζευα βλακείες και κάτι μου έσπρωχνε το πόδι. Ένας γάταρος τριβόταν.... τον πήρα αγκαλιά και έγινε λιώμα... Έκλεισε και τα μάτια... άρχιζε να κάνει σαν φασολάδα που βράζει... λιώμα κι εγώ. Οι Γάλλοι να λένε αν τον θέλω να τον πάρω. «Πλλλάκα με κάνεις ρε φιλλλαράκι:» που θα λεγε κι ο Nada όταν ήταν μικρός.
Δεν είχα ψωνίσει τίποτα... αλλά ήρθε ο συμβολισμός και με χτύπησε κατακούτελα. Με την γάτα στα χέρια... να χουρχουρίζει, είδα κρεμασμένη μια μπλούζα με την Chat Noir του Toulouse Lautrec.
«Αυτό είναι της MMG» - Τέλος.
«Πόσο κάνει η γάτα του Lautrec» ρωτάω σε άπταιστα Γαλλικά Εξαρχείων.
«Φίλε μου, είμαι εδώ 9 χρόνια. Είσαι ο πρώτος που ξέρει ότι αυτό είναι Lautrec. Επιτέλους.»
Μάλιστα... ωραίο κόλπο να κολακεύεις τους τουρίστες....
Παίρνω μία (Medium σου πήρα, το Small κάνει μόνο για μπρελόκ).
και συνεχίζει ο φίλτατος.... «Πάρε άλλη μία δώρο. Έτσι γιατί χάρηκα που ξέρεις τον Lautrec».....
«Πιάσε και μία XL. Ίδια». Μου δίνει και 2 μεταλλικά μπρελόκ δώρο με το γιαπί του Άιφελ και πιάσαμε κουβέντα. Μου έλεγε η γυναίκα του ότι πήγαν φέτος Μήλο - Σαντορίνη – Νάξο – Τήνο.
Τήνο; Από το σωστό μέρος σου ψώνισα mon chaton.

Επιστροφή στο καράβι...
Τα ζαβά που έχουμε για security στην σκάλα:
«Welcome Home chief»
«Ρε άντε ρε και γαμήσου...»

Comments

unapatatras said…
πολύ γουστάρω τις ανταποκρίσεις σου ρε συ! να 'σαι καλά και κράτα γερά!

υ.γ. το ξέρατε ότι ο μπέης της αλγερίας έχει μια κρεατοελιά ακριβώς κάτω από τη μύτη του;
Godot said…
Το ξερεις ότι (και δεν κανω πλάκα) έχω βγάλει μια ελιά εκεί;;;

Πάω για μπέης;
Τί άλλο θα με βρει σ αυτή την ζωή;;;

ΥΓ. Κρατάω... όσο και ότι έχει σημασία...
ΥΓ2. Η Σημασία και η Σημαία έχουν ένα Σ διαφορά.....
εγώ είπα "Εγώ" ρε...το άκουσες κουφάλα...
divine mitsakos said…
pare alli mia agkalia loipon :)
(tha pas se ena cafe poy to lene Schilling sti Barkeloni na bgaleis mia fwtografia kai na moy ti steileis? exei psixi mitsakoy ekei mesa, ton kafe ston kernaw)
Gordon said…
Eυχαριστώ για το φλάς, να σαι καλά.
Godot said…
Lyke.. den xreiazotan... :-))

DivM.. Fysika kai tha paw. Ta thymamai ti mou eipes gia ekei...

Kalimera Geitwn-Gordon....

To mon chaton pou einai??????????
sorry_girl said…
Iιιιιιιιιιιιιιιι!Εμένα δε μου πήρε τη γάτααααα!
Cherryfairy said…
στο Σηκουάνα αυτοκτόνησε πέφτοντας ο σπουδίος ποιητής Πάουλ Τσελάν..
"Εγώ". Ωχ, συγνώμη, λάθος -αυτή ήταν η προηγούμενη κατηγορία ερωτήσεων.
Ρε δε γαμιέσαι; Το Παρίσι το σιχαίνομαι γιατί έχει Γάλλους που μιλάνε γαλλικά. Τι θα γίνει δηλαδή -θα με κάνεις να το γουστάρω μέχρι και αυτό; (Άστο, την ξέρω την απάντηση -με τους κολλητούς σου παντού γαμάτα είναι).
Το τσιγκουνόγατό σου έπιασε καινούργια δουλειά και δεν μπαίνει τα πρωινά (για τις πρώτες μέρες -θέλει να δείξει καλό πρόσωπο). Α, και κάτι να γελάσεις: Της είπαν οτι πρέπει να είναι 8 το πρωί εκεί -κάθε μέρα -γιατί το ωράριο είναι αυστηρά 8-4. Ε;
Υ.Γ.: Πρόσεχε ρε φίλε. Γενικά.
Λίτσα said…
Άμα κάνεις και τον mboy να του αρέσουν τα Παρίσια, ε, πάει είσαι μάγος!
Καιρός να σχεδιάσεις το ταξίδι.
Και να είναι έτσι - όπως αυτό το post.
oistros said…
Ο Άμλετ της σελήνης.
Και μένα με χτύπησε ο συμβολισμός κατακούτελα. Να περνάς καλά. Μάλλον καλύτερα
Godot said…
Cherry... den tin skapoularw etsi eukola.

Sorry Girl... Sorry alla exw afisei kai tin aderfi mou pisw. prepei na tin frondisw/apokatastisw/symparastathw. Idiws twra pou prepei na pigainei aystira stis 8....
Elpizw na feygei kai aystira stis 4.

MB-tha pame re. Kai tha goustareis. Exw sxediasei oli tin diadromi. Ayto to taxidi prepei na ginei. Leptomereies se mail. i rwta tin Litsa.
Den soy exw pei na min karfwnsesai? Kai oi toixoi exoun roufianous. Xtismenous. mesa.

Litsa - travate me ki as klaiw einai- aston... meta tha piastei apo tin kampana tis Notre Damme kai ante na ton travologas na fygoume...
sourfou said…
This comment has been removed by a blog administrator.
sourfou said…
Εγω πάντως λατρεύω το Παρίσι!

Χρόνια καλά ρε Μάνο (in advance)...and take care!!!
unapatatras said…
μερ χαμπά μπέημ!

δεν ξέρεις τι μου θύμισες με τον ημερολόγιο του τρελού...

λιόλουστος χειμώνας πρέπει να 'τανε, άδεια η σπιανάδα στην κέρκυρα, με τον καλό μου φίλο γ. διαβάζαμε φωναχτά το ημερολόγιο...
από τότε ο γ. είναι επισήμως ο δικός μου μπέης της αλγερίας... χαλάλι σου όμως αν ήρθε ο καιρός ν' αλλάξει χέρια η εξουσία :-)))

υ.γ. άμε να προσκυνήσεις Gaudi τώρα
και μια και είσαι και γλυκάκιας, χτύπα και μια crema catalana (crema catala θα τη λένε αυτοί εκεί) κάτι σε κρεμ μπρυλέ να το πω; muchos besos muchacho
Cherryfairy said…
εεε Παρίσι είναι ίσως η ωραιότερη πόλη του κόσμου και ευχάριστα θα χτυπούσα ένα και ας σιχαίνομαι κι εγώ τους γάλλους.και αν πάτε,θα ρθω κι εγώ.Και να μη με θέλετε.
Καλέ,είπα γω να πέσεις σαν τον Τσελάν;Το κανε κάποιος βέβαια.Μπλουμ!Άσε που θα ναι κρύος μπούζι το χειμώνα,και βρώμικος το καλοκαίρι.
Atron said…
Λοιπόν.. δε μαστερ πλαν. Κάνουμε κανένα ξόρκι, χρησιμοπούμε τα υπερόπλα Τέσλα, κάπως το κάνουμε και χαλάμε τον καιρό για να μείνει το Γκοντόπλοιο στη Χάβρη. Εναλλακτικά μπορούμε να χαλάσουμε το πλοίο, είτε αναθέτοντάς το στον ΜΒ (γνωστός τρομοκράτης, σαμποτέρ κλπ) ή πιο απλά ανεβάζοντας τη Montressor πάνω στο βαπόρι.

Μετά θα πάμε όλοι μαζί στα Παρίσια να κοπροσκυλιάσουμε και να πίνουμε αψέντια για ένα 3ημερο. Σιγά μην καταφέρουν βέβαια να φτιάξουν το πλοίο μέσα σε 3 μέρες έτσι και ανέβει η Montressor επάνω, αλλά λέμε τώρα...
Εγώ ευχαρίστως να έρθω (Ατρον ευχαριστώ για την επαγγελματική διαφήμιση) αλλά έχω μια σοβαρή απορία.
Έχει σουβΛΑκια=καΛΑμάκια (το Λα παχύ) το Παρίσι? Γιατί όσο νά ναι κάτι πρέπει να φάω το δόλιο!
Sigmund_01 said…
Το χάρηκα το ποστ αυτό αν και δεν μου αρέσει το Παρίσι...
Φαίνεται πως πήρες φόρα...
Όλα να πηγαίνουν καλά πάντα :)
Cherryfairy said…
Μοντρεσόρ στο Στ.Μισέλ γίνεται χαμός από σουβλάκια!
Lamiotis said…
Μ' αρέσεις όπως γράφεις. Μας ταξιδεύεις όλους ρε φίλε. Συνέχισε έτσι.
roidis said…
καλό χειμώνα φίλε μου. κείμενο καλό και γραμμένο στη γειτονιά μου... (λίγο πιο βόρεια είμαι, δεν πειράζει)
Να ρίχνεις και λίγο κόκκινο να φλογίζεται τ' ασπρόμαυρο.

Ταιριάζει.

Θα'χεις να βουτάς τη σκέψη εκεί πότε-πότε, να ροδίζει ο κόσμος.

Καλοτάξιδος.
Μέσα-έξω.
ΠΡΕΖΑ TV said…
Κουραγιο.Εχει ομως και τη φαση του,το να ταξιδευεις διαρκως!!!
Ο Όσιος Βαρλαάμ πότε γιορτάζει (μεγάλη η χάρη του)?
Cherryfairy said…
χρόνια πολλά γκοντό!
Afrikanos74 said…
χρονια πολλα ρε φιλε!

εβιβα!
mmg said…
:)))))
enailoipon gourgourizw anyperthetws & matinagiokwstanTINO.
oxi mono 8-4,alla oute diktyo exw i a(s)poros adelfi.proswrina i hope.
(mb>reantapodw)
mtfrgmnoiagapimenoi.varkelwni rules.kiegw sto kafe me psyxi dvn mtskou
ZETEEEEEEEEEEEEEEMonchaton:))))))
xxx 2 all
oistros said…
Πολύχρονος Μάνο.
Ήρεμες θάλασσες και όμορφες εμπειρίες.
Πάρε ένα καθυστερημένο δωράκι
Ε, μέχρι να φτάσει μεσοπέλαγα...
Κύματα κι αέρηδες πέρασε!

Ό,τι επιθυμείς, να σ' επιθυμεί περισσότερο...

Popular posts from this blog

Ημερολόγιο Μακάριναξερα

Μο να σου παίξω μια στην τσεφαλή, τσε ετσά μη με ξανοίζεις!
Μούσκαρε!
Μέσα θε να με πας; Ε, Νά μου!



Ωραία χρονική στιγμή δεν "έτυχε" το επεισοδιο στα Ζωνιανά;
Με την εξωτερική πολιτική να χάνει με 4-0 στο 15',
Με το ΠΑΣΟΚ στις τελευταίες ημέρες της Πομπηίας και την "αναγέννηση" άντε πόρτας,
Με το ασφαλιστικό να σχεδιάζεται σαν tatoo στην πλάτη μας (με κοπίδι),
Με την Βουλή να είναι μπάχαλο,
Με την τροπολογία που δίνει εκτάκτως (ξανά) 900 εκατομμύρια ευρώ στους δικαστικούς (χτες βράδυ ξανα-πέρασε αυτό - ενώ εσύ κοιμόσουν).
Με την ΝΔ να προσπαθεί να δέσει τα κορδόνια της,
Με το πετρέλαιο λίιιιγο πριν τα 100.

"Έτυχε" κι αυτό:
Να πάνε οι μπάτσοι - χωρίς ούτε οι ίδιοι να το ξέρουν - στα Ζωνιανά ("αυτοί" το ήξεραν όμως) και να φεύγουν κάι κάι κάι....
(Μουσικό Διάλειμμα: είσαι σκέτο παρακράτος (δις), και προβοκατόρισσαααα, για αυτό σε χωρισααααααα.....)
η κυβέρνηση να βάζει το μαχαίρι στο κόκκαλο στέλνοντας καμια 200αριά Μπρους Γουίλλις στην περιοχή - σε ζωνταν…

Ντεσπεράντος με στραβό καλαμάκι.

Κοίταξα τον τοίχο. Τη μέρα από μακρυά φαίνεται εύκολος. Με την υγρασία και το κίτρινο φως έμοιαζε με στρατόπεδο. Στη γωνία περίμενες να δεις τη σκοπιά κι όπου νά 'ναι θα περάσει το περίπολο.
Έσβησα το τσιγάρο πάνω του σαν να το 'χωνα στο μάτι του πατέρα της. Πως θα τη καβαλήσουμε τέτοια μάντρα; Μου ΄ρθε κι εμένα έτσι στο ξαφνικό, κουβάλησα και τους άλλους. - Για πείτε καμιά ιδέα πώς θα την κάνουμε. - Εσύ ρε, σάλτα πάνω που έπαιζες και μπάσκετ. - Βόλλευ έπαιζα περισσότερο. Είχε και ελαφάκια γκόμενες. Μπάσκετ αναγκαστικά μη μου βγάλουνε και τ' όνομα. Δε γούσταρα το χαμούρεμα με τους ιδρωμένους αλλά ήταν κάτι μεγαλύτεροι και με θέλανε όλοι στην ομάδα τους γιατί είχα τρελό άλμα . Μου 'φευγε η ψυχή στον αέρα αλλά την κάρφωνα τη σπυριάρα. Τους άφηνα να με κοιτάνε σαν ασβοί και έπαιρνα ύφος χαλαρό, εντάξει μωρέ, δεν έχω κάνει ζέσταμα και δεν μπορώ με δυο χέρια τώρα και τέτοιες πίπες.
Πετάχτηκε ο Κιού με το τσιγάρο στο στόμα και τη στάχτη να του λερώνει το μπλουζάκι των Joy Di…

5. Κινητή Άμμος.

1. Ντεσπεράντος με στραβό καλαμάκι.
2. Ένα Βελούδινο Πρωϊνό. 3. Όλα Τα Όμορφα, Άλογα.
4. I'm in parties
Ο Μπερτόδουλος, τα έφτιαξε με τη χοντρή!.
Αυτό κι αν είναι είδηση. Θα μου μείνει αιώνια απορία πώς συννενοήθηκαν για κάτι τέτοιο. Τι έγινε εκείνο το βράδυ στης χοντρής Στέλλας. Ή Αλεξάνδρα την έλεγαν; Η Μάρα με εμένα ήταν η φυσική κατάληξη των πραγμάτων αλλά το παρελθόν μας ήταν κλειδωμένο. Τίποτα δεν έμπαινε εκεί. Μπετόν αρμέ. Όλοι ανακουφίστηκαν με το happy end του έργου μας, την συλληπηθήκαν για τον χαμό του Φίφη - ποιός χέστηκε, και ο προβολέας γύρισε τελικά στον Μπερτόδουλο και την μόνη φορά που τον βλέπαμε με γυναίκα. Την προηγούμενη φορά, τον είχε συνοδεύσει ο πατέρας του. Συνοδός. Μία στο στρατόπεδο και μερικές στο σπίτι.Έτσι τον έκανε άντρα. Χωρίς κόπο. Άνεσις. Η χοντρή έμεινε έγκυος από έναν Κώστα που μου είχε φτιάξει κάποτε τη μηχανή στο Νέο Κόσμο, και θεώρησε έξυπνο να το φορτώσει στον Μπερτόδουλο, που του άλλαξε η ζωή σε δεκαπέντε δεύτερα και αποφάσισε ακαριαία να πεί ν…