Skip to main content

'Ένα μεγάλο Ευχαριστώ, σ' έναν μεγάλο Άνθρωπο.

[Anton Theba - Teresa Stratas. Lehar's "Paganini"]
Σ' Ευχαριστώ.
Που μου στάθηκες όποτε πραγματικά το χρειαζόμουν περισσότερο από τον πατέρα μου.
Που μου έμαθες την αφαίρεση.
Που μου έμαθες πως να αντέχω τα πάντα, έστω βασανίζοντάς με.
Που με αγάπησες τόσο πολύ.
Που μου δίδαξες τί σημαίνει Μουσική.
Ομορφιά.
Ευγένεια.
Σκληρότητα.
Τρυφερότητα.
Χάρη.

Την τελευταία φορά που ήρθα να σε δω.
Είχες ήδη ξεκινήσει να φεύγεις.
Με τα μάτια κλειστά, άκουγες κάποια κοπέλα να σκοτώνει ένα τραγούδι.
Δεν πετάχτηκες να διορθώσεις την φράση, την τεχνική, ούτε καν την νότα.
Ήσουν τόσο κουρασμένος.
Τόσο αλλού ήδη.
Εκεί που το τραγούδι το παίζει ο συνθέτης.

Άρχισες να λες για μένα στην τάξη σου και βούρκωσες.

Σταμάτησες.
"Πόσα χρόνια πέρασαν;" με ρώτησες.
"πάνω από 10", σου είπα.
"Πόσα πράγματα κάναμε, θυμάσαι;"
"Θυμάμαι κύριε Αντώνη".
Μου πιασες το χέρι και μου έκανες το γνωστό νόημα να μου πεις κάτι δικό μας στο αυτί.
Αυτί με στόμα - Στόμα με αυτί.
Ψυθιριστά.
"Άρχισα να το χάνω", μου είπες. Εννοώντας το μυαλό, την θέληση, το πάθος.

Δεν θα το έλεγες ποτέ αυτό. Μα ποτέ. Μόνο αν αποφάσιζες να φύγεις.
"Συγχώρεσέ με βρε Τρότσκι, δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομά σου" είπες.
"Τρότσκι Δάσκαλε, Τρότσκι.".

Με φίλησες στο μάγουλο.
Μου έσφιξες το χέρι και έγειρες πάλι πίσω στην καρέκλα σου με κλειστά τα υγρά σου μάτια.

Σου κράτησα το χέρι.
Μου το έσφιξες μια φορά και έσφιξες και τα μάτια μαζί. Έτσι έφυγε το δάκρυ σου.

Έκλεισα αργά την πόρτα - τίποτα δεν σταματάει την πρόβα.

Καληνύχτα Δάσκαλε.
Καληνύχτα Κύριε Αντώνη.


Ridi Paliazzo.

Comments

Καλό ταξίδι...καλή αντάμωση...
Αφού θυμάσαι τι σου έμαθε δεν έχει πεθάνει κι όσο τα εφαρμόζεις -δεν μπορεί -από κάπου θα χαμογελάει. Ή θα δακρύζει.
Να πάρει.. τι ήθελα και το διάβασα!
Sigmund_01 said…
Mε αυτά τα όμορφά σου λόγια τον έχρισες αθάνατο!
Και όπως φαίνεται το άξιζε και με το παραπάνω!
Λίτσα said…
Στην άλλη όχθη - αλλά μπορεί και όχι. Δεν ξέρεις ποτέ.
Αγκαλιά μεγάλη.
Οι άνθρωποι σβήνουνε μέσα μας.
Πρωτίστως.
N.Ago said…
Καλο του ταξιδι...
*****************************
Μετά τη ψηφοφορία (12/12/2006) από την πλειοψηφία στη Βουλή της Αλβανίας, η χώρα δεν έχει πλέον την Ακαδημία των Επιστημόνων! Αργά τη νύχτα, ψηφίστηκε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης(;) «Για την Ακαδημία των Επιστημόνων» με 75 ψήφους υπέρ(!) 2 κατά και 3 παρών! Σύσσωμη η αντιπολίτευση, απείχε της διαδικασίας, διαμαρτυρόμενη για το πρωτοφανές αυτό γεγονός. Η επιστημονική, ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα, εκλιπαρούσανε, θεωρώντας την πράξη αυτή ως έγκλημα κατά της επιστήμης, η κυβέρνηση ωστόσο επέμενε και κατάφερε τελικά, να κλειδώσει τις πόρτες τον Ερευνητικών Ινστιτούτων που ήταν υπό την Ακαδημία!
Οι βουλευτές του PBDNJ(Κόμμα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα) Spiro Peçi και Leonard Solis ήταν αυτοί που ψήφισαν κατά του νομοσχεδίου και οι Leonard Demi(PD), Ymer Tola(PDK, Niko Nerenxi(PAA) δήλωσαν παρών!
Παρακαλώ πολύ, αν το γεγονός αυτό σε αγγίζει κι εσένα, είτε κάνε μια αναφορά είτε ανέβασε την είδηση στο δικό σου μπλογκ! Έτσι, η φωνή της διαμαρτυρίας, θα δυναμώσει και θα κάνει τους παχύδερμους και αυταρχικούς κυβερνώντες στην Αλβανία, να σκεφτούνε καλά, πριν οριστικοποιήσουν την ειδεχθή τους πράξη!
Φιλικά Ν.Ago

Popular posts from this blog

Ημερολόγιο Μακάριναξερα

Μο να σου παίξω μια στην τσεφαλή, τσε ετσά μη με ξανοίζεις!
Μούσκαρε!
Μέσα θε να με πας; Ε, Νά μου!



Ωραία χρονική στιγμή δεν "έτυχε" το επεισοδιο στα Ζωνιανά;
Με την εξωτερική πολιτική να χάνει με 4-0 στο 15',
Με το ΠΑΣΟΚ στις τελευταίες ημέρες της Πομπηίας και την "αναγέννηση" άντε πόρτας,
Με το ασφαλιστικό να σχεδιάζεται σαν tatoo στην πλάτη μας (με κοπίδι),
Με την Βουλή να είναι μπάχαλο,
Με την τροπολογία που δίνει εκτάκτως (ξανά) 900 εκατομμύρια ευρώ στους δικαστικούς (χτες βράδυ ξανα-πέρασε αυτό - ενώ εσύ κοιμόσουν).
Με την ΝΔ να προσπαθεί να δέσει τα κορδόνια της,
Με το πετρέλαιο λίιιιγο πριν τα 100.

"Έτυχε" κι αυτό:
Να πάνε οι μπάτσοι - χωρίς ούτε οι ίδιοι να το ξέρουν - στα Ζωνιανά ("αυτοί" το ήξεραν όμως) και να φεύγουν κάι κάι κάι....
(Μουσικό Διάλειμμα: είσαι σκέτο παρακράτος (δις), και προβοκατόρισσαααα, για αυτό σε χωρισααααααα.....)
η κυβέρνηση να βάζει το μαχαίρι στο κόκκαλο στέλνοντας καμια 200αριά Μπρους Γουίλλις στην περιοχή - σε ζωνταν…

Ντεσπεράντος με στραβό καλαμάκι.

Κοίταξα τον τοίχο. Τη μέρα από μακρυά φαίνεται εύκολος. Με την υγρασία και το κίτρινο φως έμοιαζε με στρατόπεδο. Στη γωνία περίμενες να δεις τη σκοπιά κι όπου νά 'ναι θα περάσει το περίπολο.
Έσβησα το τσιγάρο πάνω του σαν να το 'χωνα στο μάτι του πατέρα της. Πως θα τη καβαλήσουμε τέτοια μάντρα; Μου ΄ρθε κι εμένα έτσι στο ξαφνικό, κουβάλησα και τους άλλους. - Για πείτε καμιά ιδέα πώς θα την κάνουμε. - Εσύ ρε, σάλτα πάνω που έπαιζες και μπάσκετ. - Βόλλευ έπαιζα περισσότερο. Είχε και ελαφάκια γκόμενες. Μπάσκετ αναγκαστικά μη μου βγάλουνε και τ' όνομα. Δε γούσταρα το χαμούρεμα με τους ιδρωμένους αλλά ήταν κάτι μεγαλύτεροι και με θέλανε όλοι στην ομάδα τους γιατί είχα τρελό άλμα . Μου 'φευγε η ψυχή στον αέρα αλλά την κάρφωνα τη σπυριάρα. Τους άφηνα να με κοιτάνε σαν ασβοί και έπαιρνα ύφος χαλαρό, εντάξει μωρέ, δεν έχω κάνει ζέσταμα και δεν μπορώ με δυο χέρια τώρα και τέτοιες πίπες.
Πετάχτηκε ο Κιού με το τσιγάρο στο στόμα και τη στάχτη να του λερώνει το μπλουζάκι των Joy Di…

5. Κινητή Άμμος.

1. Ντεσπεράντος με στραβό καλαμάκι.
2. Ένα Βελούδινο Πρωϊνό. 3. Όλα Τα Όμορφα, Άλογα.
4. I'm in parties
Ο Μπερτόδουλος, τα έφτιαξε με τη χοντρή!.
Αυτό κι αν είναι είδηση. Θα μου μείνει αιώνια απορία πώς συννενοήθηκαν για κάτι τέτοιο. Τι έγινε εκείνο το βράδυ στης χοντρής Στέλλας. Ή Αλεξάνδρα την έλεγαν; Η Μάρα με εμένα ήταν η φυσική κατάληξη των πραγμάτων αλλά το παρελθόν μας ήταν κλειδωμένο. Τίποτα δεν έμπαινε εκεί. Μπετόν αρμέ. Όλοι ανακουφίστηκαν με το happy end του έργου μας, την συλληπηθήκαν για τον χαμό του Φίφη - ποιός χέστηκε, και ο προβολέας γύρισε τελικά στον Μπερτόδουλο και την μόνη φορά που τον βλέπαμε με γυναίκα. Την προηγούμενη φορά, τον είχε συνοδεύσει ο πατέρας του. Συνοδός. Μία στο στρατόπεδο και μερικές στο σπίτι.Έτσι τον έκανε άντρα. Χωρίς κόπο. Άνεσις. Η χοντρή έμεινε έγκυος από έναν Κώστα που μου είχε φτιάξει κάποτε τη μηχανή στο Νέο Κόσμο, και θεώρησε έξυπνο να το φορτώσει στον Μπερτόδουλο, που του άλλαξε η ζωή σε δεκαπέντε δεύτερα και αποφάσισε ακαριαία να πεί ν…